Teknolojinin ve akabinde internetin gösterdiği gelişim gözle
görülen bir gerçek. Gelişen teknoloji ve internet sosyal medya ağlarının da
gelişmesinde etkili oldu ve günümüzde sosyal medya hesabı olmayan kişi sayısı yok
denecek kadar aza indi.
Sosyal medya kullanımı konusunda bütün dünyayı baz almak
yerine sadece ülkemizi baz aldığımızda bile sosyal medya hesabı bulunan
kişilerin ne kadar fazla olduğunu görebiliriz. Sosyal medya bu kadar fazla
kullanıldığı için markalar ve e-ticaret yapan kişiler işlemlerini sosyal medya
üzerinden yürütmeye başladı.
Büyük markaları incelediğimiz zaman genellikle bütün sosyal
medya ağlarını aktif olarak kullanırlar ve kendileriyle bu ağlar üzerinden
iletişime geçen müşterilerine hemen cevap verirler. Bu bizlere sosyal medyanın
gücünü net bir şekilde göstermektedir.
Büyük markalar sosyal medya kullanımı için ayrı bir ekip
kurabilir ve işlemlerini bu ağlar üzerinden sürdürebilirler. Peki, daha düşük
bütçelere sahip olan ve sosyal medya için ayrı bir yatırım yapacak bütçeye
sahip olmayan kobiler sosyal medyada
neler yapabilir? Yazımızın devamında
sizlere bu sorunun cevabını vereceğiz.
Günümüzde her ölçekte firma sosyal medyada yerini alıyor.
Fakat büyük bir hevesle girilen sosyal medya sonunda hayal kırıklığı ile
sonuçlanabiliyor. Bunun en büyük nedeni firmaların sosyal medyanı gücünü yanlış
kullanması ve sosyal medyayı iş sıralamasında yanlış yere koymasıdır.
Sosyal medya kullanmak isteyen ir kobi ilk olarak sosyal
medyayı ilk sıralarda mı tutmalı yoksa son sıralarda mı tutmalı buna karar
vermelidir. Örneğin, küçük ölçekli bir e-ticaret siteniz varsa ve geliştirmek
istiyorsanız işe ilk olarak sosyal medyadan başlamamanız gerekir. Sizin ilk
hamle olarak Google sıralamanızı yükseltmeniz gerekir. Çünkü sosyal medya size
ürün satışı sağlamayabilir ve vakit kaybetmenize sebep olur.
Aslında bu sorunun cevabını yazımızın başında verdik. Dünya
genelinde özellikle de ülkemizde sosyal medya kullanan kişilerin sayısı oldukça
fazla. Bu yüzden sosyal medya sizlerin daha fazla hedef kitlenize ulaşmanıza
yardımcı olabilir. Tabii sosyal medya üzerinde nasıl var olduğunuzda önemli.
Çünkü sosyal medya kullanan kişilerin sayısı ne kadar artış gösterirse
göstersin bir takipçi kitlesi elde etmek oldukça zordur.
Sosyal medya üzerinden takipçi kitlesi elde ederek firmanızı
duyurmak istiyorsanız sosyal medya hesaplarınızı açarak o şekilde
bırakmamalısınız. Sürekli aktif olmalısınız ve size yöneltilen sorulara doğru
bir üslupla yanıt vermelisiniz.
Son yıllarda sosyal medya siteleri üzerinden reklam verme
işlemleri de yapılmaktadır. Bu reklamlara bir bütçe ayırarak ufak çaplı
reklamınızı yapabilirsiniz. Bu konuda en fazla dikkat çeken sosyal medya
uygulamalarından birisi Instagram’dır. Özellikle yer alan butik hesaplarla
oldukça büyük bir ticaret yeri haline gelen Instagram üzerinden firmanızın ve
ürünlerinizin tanıtımını yapabilirsiniz.
Sosyal medya konusunda bir diğer problemlerden biriside
doğru kitleye erişmektir. Bu işlem aslında çoğu kobi için oldukça zordur. Çünkü
sosyal medyada dünyanın her yerinden kullanıcılar yer alıyor ve bu kullanıcılar
sizin firmanıza erişim sağlayabilir. Eğer siz doğru kitle arayışındaysanız ilk
olarak ürünlerinizin veya verdiğiniz hizmetin hangi kitleye hitap ettiğine
karar vermeniz gerekir.
Firmanız kadın kıyafetleri satıyorsa kitleniz kadınlar
olmalıdır. Bu yüzden ilk olarak sizler kadınları takip edebilirsiniz ve size
geri dönüşler sayesinde büyüme kaydedebilirsiniz. Genellikle sosyal medya
hesaplarında verilen reklamlarda belirli bir kitle belirleyerek reklam
verilebiliyor. Bu şekilde de kitlenizi bulabilirsiniz.
Sosyal medyada kobilerin firmalarını duyurması zorlu bir
işlemdir. Bu yüzden ufak bütçeler ayırarak bu konuda hizmet veren firmalarla
görüşebilirsiniz. Bir uzman yardımıyla büyümeniz daha hızlı olacaktır.