20 06 2019

1635

Kobiler Sosyal Medyada Neler Yapabilir?

Teknolojinin ve akabinde internetin gösterdiği gelişim gözle görülen bir gerçek. Gelişen teknoloji ve internet sosyal medya ağlarının da gelişmesinde etkili oldu ve günümüzde sosyal medya hesabı olmayan kişi sayısı yok denecek kadar aza indi.

Sosyal medya kullanımı konusunda bütün dünyayı baz almak yerine sadece ülkemizi baz aldığımızda bile sosyal medya hesabı bulunan kişilerin ne kadar fazla olduğunu görebiliriz. Sosyal medya bu kadar fazla kullanıldığı için markalar ve e-ticaret yapan kişiler işlemlerini sosyal medya üzerinden yürütmeye başladı.

Büyük markaları incelediğimiz zaman genellikle bütün sosyal medya ağlarını aktif olarak kullanırlar ve kendileriyle bu ağlar üzerinden iletişime geçen müşterilerine hemen cevap verirler. Bu bizlere sosyal medyanın gücünü net bir şekilde göstermektedir.

Büyük markalar sosyal medya kullanımı için ayrı bir ekip kurabilir ve işlemlerini bu ağlar üzerinden sürdürebilirler. Peki, daha düşük bütçelere sahip olan ve sosyal medya için ayrı bir yatırım yapacak bütçeye sahip olmayan kobiler sosyal medyada neler yapabilir?  Yazımızın devamında sizlere bu sorunun cevabını vereceğiz.


KOBİLER SOSYAL MEDYAYI NASIL KULLANMALI?

Günümüzde her ölçekte firma sosyal medyada yerini alıyor. Fakat büyük bir hevesle girilen sosyal medya sonunda hayal kırıklığı ile sonuçlanabiliyor. Bunun en büyük nedeni firmaların sosyal medyanı gücünü yanlış kullanması ve sosyal medyayı iş sıralamasında yanlış yere koymasıdır.

Sosyal medya kullanmak isteyen ir kobi ilk olarak sosyal medyayı ilk sıralarda mı tutmalı yoksa son sıralarda mı tutmalı buna karar vermelidir. Örneğin, küçük ölçekli bir e-ticaret siteniz varsa ve geliştirmek istiyorsanız işe ilk olarak sosyal medyadan başlamamanız gerekir. Sizin ilk hamle olarak Google sıralamanızı yükseltmeniz gerekir. Çünkü sosyal medya size ürün satışı sağlamayabilir ve vakit kaybetmenize sebep olur.


FİRMA TANITIMI İÇİN SOSYAL MEDYA ÖNEMLİ Mİ?

Aslında bu sorunun cevabını yazımızın başında verdik. Dünya genelinde özellikle de ülkemizde sosyal medya kullanan kişilerin sayısı oldukça fazla. Bu yüzden sosyal medya sizlerin daha fazla hedef kitlenize ulaşmanıza yardımcı olabilir. Tabii sosyal medya üzerinde nasıl var olduğunuzda önemli. Çünkü sosyal medya kullanan kişilerin sayısı ne kadar artış gösterirse göstersin bir takipçi kitlesi elde etmek oldukça zordur.

Sosyal medya üzerinden takipçi kitlesi elde ederek firmanızı duyurmak istiyorsanız sosyal medya hesaplarınızı açarak o şekilde bırakmamalısınız. Sürekli aktif olmalısınız ve size yöneltilen sorulara doğru bir üslupla yanıt vermelisiniz.

Son yıllarda sosyal medya siteleri üzerinden reklam verme işlemleri de yapılmaktadır. Bu reklamlara bir bütçe ayırarak ufak çaplı reklamınızı yapabilirsiniz. Bu konuda en fazla dikkat çeken sosyal medya uygulamalarından birisi Instagram’dır. Özellikle yer alan butik hesaplarla oldukça büyük bir ticaret yeri haline gelen Instagram üzerinden firmanızın ve ürünlerinizin tanıtımını yapabilirsiniz.


DOĞRU KİTLEYE NASIL ERİŞİM SAĞLAYABİLİRİM?

Sosyal medya konusunda bir diğer problemlerden biriside doğru kitleye erişmektir. Bu işlem aslında çoğu kobi için oldukça zordur. Çünkü sosyal medyada dünyanın her yerinden kullanıcılar yer alıyor ve bu kullanıcılar sizin firmanıza erişim sağlayabilir. Eğer siz doğru kitle arayışındaysanız ilk olarak ürünlerinizin veya verdiğiniz hizmetin hangi kitleye hitap ettiğine karar vermeniz gerekir.

Firmanız kadın kıyafetleri satıyorsa kitleniz kadınlar olmalıdır. Bu yüzden ilk olarak sizler kadınları takip edebilirsiniz ve size geri dönüşler sayesinde büyüme kaydedebilirsiniz. Genellikle sosyal medya hesaplarında verilen reklamlarda belirli bir kitle belirleyerek reklam verilebiliyor. Bu şekilde de kitlenizi bulabilirsiniz.

Sosyal medyada kobilerin firmalarını duyurması zorlu bir işlemdir. Bu yüzden ufak bütçeler ayırarak bu konuda hizmet veren firmalarla görüşebilirsiniz. Bir uzman yardımıyla büyümeniz daha hızlı olacaktır.