Teknoloji neredeyse hayatımızın her evresinde yer alıyor.
Artık gerek küçük ölçekli firmalar gerekse büyük ölçekleri firmalar
teknolojinin bu gelişimini karşılıksız bırakmıyor ve online pazarlamaya giriş
yapıyor. Firmaların online pazarlamaya yani dijital pazarlamaya girişi sadece
bir gereklilikten ibaret değil. Çünkü online pazarlama kullanıcılara birçok
avantaj sunuyor. Dünya genelinde online pazarlamada yaşanan gelişim tüketiciyi
ve üreticiyi ileride sadece online satış yapılması gibi bir durumla karşı
karşıya getirir mi henüz bilinmiyor. Fakat bu tarz bir düşünce neredeyse
herkesin aklında var.
Online pazarlamanın üreticiye ve tüketiciye sunduğu birçok avanta var. Yazımızda sizlere online pazarlama avantajları hakkında bilgiler vereceğiz
Online pazarlama diğer pazarlama türlerine göre daha fazla eşitlik sağlıyor diyebiliriz. Özellikle küçük ölçekli firmalar için dijital pazarlama bir nimet niteliğindedir. Çünkü offline pazarlamada çok büyük bir rekabet var ve büyük markaların çok büyük reklam bütçeleri var. Küçük firmaların ise offline pazarlamada bu markalarla baş edebilecek derecede büyük reklam bütçeleri ne yazık ki bulunmuyor. Büyük firmaların bu offline pazardaki söz sahibi durumunu ufak ölçekli firmalar online pazarda kolaylıkla kırabiliyor. Bu durum ne kadar rekabetçi bir ortam doğursa da offline pazara göre firmaları daha eşit kılıyor. Aynı zamanda küçük ölçekli veya büyük ölçekli fark etmeksizin firmaların reklamları kullanıcılar tarafından doğal yollarla yapılarak daha fazla kitleye ulaşılabiliyor.
Firmalar dijital pazarlamada diğer pazarlama türüne göre
daha az reklam masrafı yapıyor. Bu da bir firmanın en fazla yatırım yapması
gereken reklam konusunda masrafların azalmasını sağlıyor. Aynı zamanda dijital
pazarlama yapmak bir dükkan açmaya nazaran daha az maliyeti olan bir işlem ve
markanızı yaymak için ek şubeler açmak gibi bir çaba içerisine girmenize gerek
yok.
Dijital pazarlama daha ölçülebilir bir platform diyebiliriz.
Normalde offline pazarlama yaparken televizyon kanallarına vereceğiniz veya
billboardlara vereceğiniz reklamları kimlerin gördüğünü kontrol edemeden para
ödersiniz. Fakat internette verdiğiniz reklamları kimlerin gördüğünü, hangi yaş
grubundaki insanların gördüğünü hatta gören kişinin cinsiyetine kadar karar
verebilirsiniz. Yani reklamlarınızın bütün detaylarını seçebilirsiniz.
Dijital pazarlamada bir kişi sizin sitenize girmişse veya
alışveriş yapmışsa bundan hemen haberiniz olur. Aynı zamanda verdiğiniz bir
reklam sayesinde sitenize giriş olduysa ve yeni ürün alındıysa bundan da
haberiniz olur. Markanızı büyütme aşamasında müşteri takibi yapmak oldukça önemlidir.
Eğer verdiğiniz reklam size başarı sağlamadıysa yine bu yöntem sayesinde
görebilir ve reklamı istediğiniz zaman durdurabilirsiniz.
Aslında size bu konuda kısman bilgi verdik. Dijital
pazarlama sizlere kitlenizi seçme konusunda, kitlenize uygun mesajını iletme
konusunda yardımcı olur. Eğer yaptığınız bir kampanyadan veya verdiğiniz bir
mesajdan sonra hedef kitleden olumlu bir geri dönüş olursa bunu
sürdürebilirsiniz. Aynı zamanda yaptığınız bu çalışma sayesinde kendinize
kitlenizden oluşan bir veritabanı oluşturabilirsiniz.
Dijital pazarlama sırasında genellikle sosyal medya
kullanılır. Sosyal medyada ise kullanıcılarınızı daha kolay harekete
geçirebilirsiniz. Genellikle online pazarlamada ürün tanıtımları yapıldığı
sırada kişiler fiziksel bir zahmete girmenize gerek kalmadan ürünlerinize
kolaylıkla ulaşıyor ve almaya daha hevesli oluyor. Şu şekilde düşünecek
olursak, sattığınız ürünü kişi satın almak için firmanıza gelmek istemeyebilir.
Fakat dijital pazarlama sayesinde hemen internet üzerinden ürününüzü alır. Aynı
zamanda il dışındaki hatta yurt dışındaki kişilere de dijital pazarlama
üzerinden rahatlıkla ulaşarak ürünlerinizi satabilirsiniz.