3858

Dijital Pazarlama Avantajları

Teknoloji neredeyse hayatımızın her evresinde yer alıyor. Artık gerek küçük ölçekli firmalar gerekse büyük ölçekleri firmalar teknolojinin bu gelişimini karşılıksız bırakmıyor ve online pazarlamaya giriş yapıyor. Firmaların online pazarlamaya yani dijital pazarlamaya girişi sadece bir gereklilikten ibaret değil. Çünkü online pazarlama kullanıcılara birçok avantaj sunuyor. Dünya genelinde online pazarlamada yaşanan gelişim tüketiciyi ve üreticiyi ileride sadece online satış yapılması gibi bir durumla karşı karşıya getirir mi henüz bilinmiyor. Fakat bu tarz bir düşünce neredeyse herkesin aklında var.

Online pazarlamanın üreticiye ve tüketiciye sunduğu birçok avanta var. Yazımızda sizlere online pazarlama avantajları hakkında bilgiler vereceğiz


1-ONLİNE PAZARLAMADA HERKES EŞİT

Online pazarlama diğer pazarlama türlerine göre daha fazla eşitlik sağlıyor diyebiliriz. Özellikle küçük ölçekli firmalar için dijital pazarlama bir nimet niteliğindedir. Çünkü offline pazarlamada çok büyük bir rekabet var ve büyük markaların çok büyük reklam bütçeleri var. Küçük firmaların ise offline pazarlamada bu markalarla baş edebilecek derecede büyük reklam bütçeleri ne yazık ki bulunmuyor. Büyük firmaların bu offline pazardaki söz sahibi durumunu ufak ölçekli firmalar online pazarda kolaylıkla kırabiliyor. Bu durum ne kadar rekabetçi bir ortam doğursa da offline pazara göre firmaları daha eşit kılıyor. Aynı zamanda küçük ölçekli veya büyük ölçekli fark etmeksizin firmaların reklamları kullanıcılar tarafından doğal yollarla yapılarak daha fazla kitleye ulaşılabiliyor.


2-DİJİTAL PAZARLAMANIN MASRAFLARI DAHA AZ

Firmalar dijital pazarlamada diğer pazarlama türüne göre daha az reklam masrafı yapıyor. Bu da bir firmanın en fazla yatırım yapması gereken reklam konusunda masrafların azalmasını sağlıyor. Aynı zamanda dijital pazarlama yapmak bir dükkan açmaya nazaran daha az maliyeti olan bir işlem ve markanızı yaymak için ek şubeler açmak gibi bir çaba içerisine girmenize gerek yok.


3-REKLAMLARINIZIN DETAYLARINI SEÇEBİLİRSİNİZ

Dijital pazarlama daha ölçülebilir bir platform diyebiliriz. Normalde offline pazarlama yaparken televizyon kanallarına vereceğiniz veya billboardlara vereceğiniz reklamları kimlerin gördüğünü kontrol edemeden para ödersiniz. Fakat internette verdiğiniz reklamları kimlerin gördüğünü, hangi yaş grubundaki insanların gördüğünü hatta gören kişinin cinsiyetine kadar karar verebilirsiniz. Yani reklamlarınızın bütün detaylarını seçebilirsiniz.


4-HEMEN SONUÇ ALIRSINIZ

Dijital pazarlamada bir kişi sizin sitenize girmişse veya alışveriş yapmışsa bundan hemen haberiniz olur. Aynı zamanda verdiğiniz bir reklam sayesinde sitenize giriş olduysa ve yeni ürün alındıysa bundan da haberiniz olur. Markanızı büyütme aşamasında müşteri takibi yapmak oldukça önemlidir. Eğer verdiğiniz reklam size başarı sağlamadıysa yine bu yöntem sayesinde görebilir ve reklamı istediğiniz zaman durdurabilirsiniz.


5-KENDİ KİTLENİZİ SEÇEBİLİRSİNİZ

Aslında size bu konuda kısman bilgi verdik. Dijital pazarlama sizlere kitlenizi seçme konusunda, kitlenize uygun mesajını iletme konusunda yardımcı olur. Eğer yaptığınız bir kampanyadan veya verdiğiniz bir mesajdan sonra hedef kitleden olumlu bir geri dönüş olursa bunu sürdürebilirsiniz. Aynı zamanda yaptığınız bu çalışma sayesinde kendinize kitlenizden oluşan bir veritabanı oluşturabilirsiniz.


6-KULLANICILARINIZI DAHA KOLAY HAREKETE GEÇİREBİLİRSİNİZ

Dijital pazarlama sırasında genellikle sosyal medya kullanılır. Sosyal medyada ise kullanıcılarınızı daha kolay harekete geçirebilirsiniz. Genellikle online pazarlamada ürün tanıtımları yapıldığı sırada kişiler fiziksel bir zahmete girmenize gerek kalmadan ürünlerinize kolaylıkla ulaşıyor ve almaya daha hevesli oluyor. Şu şekilde düşünecek olursak, sattığınız ürünü kişi satın almak için firmanıza gelmek istemeyebilir. Fakat dijital pazarlama sayesinde hemen internet üzerinden ürününüzü alır. Aynı zamanda il dışındaki hatta yurt dışındaki kişilere de dijital pazarlama üzerinden rahatlıkla ulaşarak ürünlerinizi satabilirsiniz.